Każda firma a wraz z nią każda strona internetowa aby pozyskać  klientów i pozytywny wizerunek powinnawypracować sobie profesjonalny wizerunek… przynajmniej w sieci. Dziś już nie wystarczy kilka fotek zrobionych komórką aby uwierzytelnić swój profesjonalizm, dziś należy zrobić film ze swoich działań potwierdzający jakość wykonanej pracy.

Filmy reklamowe i promocyjne stanowią doskonały środek przekazu rozpowszechniający informacje o produktach bądź usługach oferowanych przez określoną firmę oraz budujący opowieść i historię danego przedsiębiorstwa. Tego rodzaju produkcje mają wpływ na efektywniejszy sposób funkcjonowania firmy, promocję, marketing oraz sprzedaż. W tym celu film reklamowy może przybrać formę video reportażu, relacji, klipu reklamowego, skrótu promocyjnego lub viralu (viral video – krótki film, który staje się popularny dzięki upowszechnianiu i dzieleniu się nim w sieci, zazwyczaj poprzez strony internetowe i wiadomości e-mail). Powyższe formy filmowe pełnią również znaczącą rolę w zakresie działań nazywanych ogólnie video marketingiem. Niezależnie od formy filmu reklamowego czy promocyjnego, kluczem do uzyskania satysfakcjonujących efektów marketingowych jest stworzenie przejrzystej i przemyślanej koncepcji obrazu. Zamierzone cele promocyjne uzyskamy wtedy, gdy wzbudzimy w konsumencie określone emocje, które zachęcą go do skorzystania z oferowanych przez firmę usług lub wygenerują określone, pozytywne skojarzenia związane z firmą. Za pomocą filmów promocyjnych pobudzamy odbiorców do podejmowania pożądanych aktywności, a tym samym zyskujemy pożądane efekty marketingowe.